Sale!
ISBN: ISBN 978-86-81906-01-9

Autoportret s narkoticima

Originalna cena je bila: 1,800.00 RSD.Trenutna cena je: 1,620.00 RSD.

Stanjislav Ignaci Vitkjevič

Izbor i prevod: Biserka Rajčić

Nova biblioteka PORTRET predstavlja stvaraoce koji su delovali u više umetničkih oblasti.

Izdavači: Srebrno drvo & Treći Trg

Žanrovi: Slikarstvo, fotografija, drama, teorija umetnosti, poetika, esejistika

Godina izdanja: 2020.
Povez: Broširani (mek)
Pismo: Latinica
Format: 16x23cm
Broj strana: 264

Dizajn korica: Dina Radoman

 

Compare
Kategorije: , ,

Opis

Stanjislav Ignaci Vitkjevič (Stanisław Ignacy Witkiewicz, 1885–1939), slikar, dramski pisac i romanopisac, filozof, umetnički fotograf, teoretičar umetnosti poreklom je iz starih plemićkih porodica. Veoma rano počeo je da se bavi slikanjem, pisanjem, fotografisanjem, teorijom avangardne umetnosti, nazvavši je Teorijom Čiste forme, koja je, po njemu,  bila najprimenljivija u poeziji, drami i pozorištu. Zahvaljujući obrazovanim roditeljima i prijateljima roditelja škole je završio privatno. Pored humanistike i umetnosti interesovao se za niz drugih oblasti života, između ostalih za narkotike i njihov uticaj na umetničko stvaralaštvo.

U ovoj knjizi nalazi se izbor njegovih dela:

  • Majka (drama)

DOROTA: Uh – danas ste se, presvetla gospođo,  napili kao stoka.

LEON: Šta je bilo? Majčica plače? Opet nervni slomić?

  • Narkotici

(O dejstvima alkohola, kokaina, pejotla, nikotina, morfijuma i etera)

Ipak, da se vratim alkoholu: alkohol je dosadan. To znaju oni koji su počeli da ga nešto više uzimaju. U početku pruža iluziju o beskrajnim prostranstvima duha, koja se mogu osvojiti pomoću njega. (I nikotin je dosadan, ali bar ništa ne obećava.)

  • Pravilnik Firme portreta S. I. Vitkjevič

Tip A – relativno „najuglađenija” vrsta. Pre odgovara ženskim nego muškim licima. „Glatka” izrada, s izvesnim  gubljenjem karaktera u korist ulepšavanja, ili uz relativno  isticanje „lepote”.

Isključena je  a p s o l u t n o  svaka kritika od strane klijenta. Portret može da se klijentu ne dopada, međutim firma ne može da dopusti ni najskromniju opasku, bez svog specijalnog ovlašćenja. Ako bi firma dopustila sebi taj luksuz: slušanje mišljenja klijenata, o d a v n o  bi poludela.

  • Čistoj formi
  • Uvod u Teoriju Čiste forme u pozorištu